Sunday, April 28, 2013

Krabi and Koh Phi Phi

Krabi, April 28th 2013

After a long trip with boat and bus I switched coast on the peninsular part of Thailand, arriving in Krabi Town (or just Krabi).
I quickly found a room in a place suggested by the guide and went off to the night market for some delicious food.
Krabi is a small city, quite lively but at the same time a bit off the tourist routes. It's surrounded by very touristic places and I enjoyed going to those with day trips which, if somewhat expensive and definitely touristy stuff, at least allowed me to get back to a quiet haven by night. Phuket is not too far from here and its influence is clear: while most people I met so far along the way were going around for an extended period of time, here most people are on a two-weeks holiday.
The first day I went to a mountain temple close-by. You see most people happy with looking at the (incredibly small) "tiger cave" -- named after a tiger living there before the monks colonized the area -- and at the big meeting hall there. But for serious, crazy bats like me there are 1400 steps waiting for them to get to the top of the mountain. I got awarded with a giant Buddha statue, nice views and a weird sense of accomplishment which for on-lookers probably seemed more like an after-death experience -- but everybody there was on the same boat. And when I got down from there -- why stop, when there's still a forest park to explore, with monks living in caves surrounded by beautiful forest made up of amazing trees that are centuries old inhabited by birds, squirrels, and of course monkeys.
Then I went kayaking among mangroves, paddling around trees and inside caves, reaching an amazing lagoon which is said to have been a shelter for pirates ages ago. I had to paddle by myself while everybody else was paired up but at least it was not incredibly hot as usual and it was a nice experience. As part of the trip we also went seeing some caves with prehistoric paintings -- not a lot of them, but still nice to see something like that surviving after thousands of years.
At last, today I went for a boat trip to the Phi Phi islands, which are one of the famous island paradises around the world, featured in many movies and whatnot. I'm glad I chose to go there with an organized tour so I didn't have to stay there for the night crammed with thousands of tourists. The place is incredibly beautiful -- amazing limestones jetting up from the sea and ending up in forest tens of meters above the sea level. In one island I also saw the biggest density of jellyfish that I've ever seen in the water. They were all very very small but so many that they colored the sea purple. As many others I got in the water for a few minutes to feel them pricking your skin gently -- but it quickly becomes annoying and it's back to the shore for some vinegar. Then time for some snorkeling, nice but the trip I did with Shanyue in Koh Samet was much much better.

Tomorrow I'm leaving with destination Koh Lanta, an island south of here on my way to Malaysia.

Krabi, 28 Aprile 2013


Dopo un lungo viaggio in barca e pullman, ho cambiato costa sulla parte peninsulare della Thailandia, arrivando a Krabi Town (o semplicemente Krabi).
Trovata velocemente una stanza in un albergo consigliato dalla guida, sono andato subito al mercato notturno per un'ottima cena.
Krabi è una città piccola, abbastanza vivace ma allo stesso tempo un po' fuori dalle rotte turistiche. È circondata da posti molto turistici e mi è piaciuto visitarli con gite di un giorno: anche se un po' care e decisamente turistiche, almeno queste gite m'hanno permesso a fine giornata di tornare ad un porto di tranquillità. Phuket non è lontana e la sua influenza è chiara: mentre la maggior parte delle persone incontrate finora lungo la strada stanno viaggiando per un lungo periodo, qui la maggior parte è in vacanza per un paio di settimane.
Il primo giorno sono andato ad un tempio su una montagna qui vicino. Si vede la maggior parte della gente contenta con la (incredibilmente piccola) "grotta della tigre" -- così chiamata dalla tigre che ci abitava prima che i monaci colonizzassero l'area -- e con la grande sala delle celebrazioni. Ma per i pazzi più seri come me ci sono 1400 gradini che ti aspettano per arrivare in cima alla montagna. Come premio una statua di Buddha gigante, un bel panorama e uno strana soddisfazione che per gli astanti sembrava forse più un'esperienza post-morte -- ma per tutti era lo stesso. E quando sono sceso da lì -- perché fermarsi, quando c'è ancora un parco/foresta da esplorare, con monaci che vivono nelle grotte circondati da una stupenda foresta fatta di incredibili alberi centenari abitati da uccelli, scoiattoli e naturalmente scimmie.
Poi sono andato in canoa tra le mangrovie, remando tra gli alberi e nelle grotte, raggiungendo un'incredibile laguna che si dice sia stato un rifugio per pirati in altri tempi. Ho dovuto remare da solo mentre gli altri erano tutti accoppiati ma almeno non era impossibilmente caldo come al solito ed è stata una bella esperienza. Come parte della gita siamo anche andati a vedere grotte con graffiti preistorici -- non molti ma è sempre emozionante vedere una cosa del genere sopravvivere decine di migliaia d'anni.
Infine oggi sono andato ad una gita in barca per le isole Phi Phi, che sono uno dei più famosi paradisi tropicali nel mondo, mostrato in tanti film eccetera. Sono contento di aver deciso di andare con una gita organizzata così da non dover restare la notte, stretto come una sardina tra le migliaia di turisti. Il luogo è incredibilmente affascinante -- stupefacenti rocce di granito che sbucano dal mare e finiscono in foresta decine di metri più in alto. Su un'isola ho anche visto la più grande densità di meduse che abbia mai visto in acqua. Erano assolutamente piccolissime ma così tante da tingere il mare di viola. Come tanti altri mi sono immerso in acqua per qualche minuto per sentire il gentile pizzicore sulla pelle -- ma ci mette poco a diventare fastidioso e a spingerti a riva per un po' di aceto. Poi snorkeling, fico ma la gita fatta con Shanyue su Koh Samet era stata molto molto meglio.

Domani si riparte con destinazione Koh Lanta, un'isola a sud sulla via per la Malesia.

















No comments:

Post a Comment